یکی از بهبود یافتگان از کرونا، این بیماری را سخت توصیف کرد و از مردم خواست توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس کرونا را جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۳۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 11 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:اکبر زارعی، افزود: من خادم حرم مطهر امام رضا(ع) هستم و از ۲۸ بهمن ماه تا ۶ اسفند 98 در حرم حضور داشتم که در روز آخر با توجه به داشتن تب، سوزش گلو، سرفه و احساس خستگی زیاد به پزشک حرم مطهر مراجعه کردم.
وی ادامه داد: در این مراجعه به من اعلام شد شما مشکوک به داشتن بیماری کرونا هستید و باید سریع بستری شوید و من سریع به شیراز برگشتم و به بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) این شهر مراجعه کردم و بستری شدم.
این بهبود یافته کرونا گفت: پس از سه روز مرخص شدم اما چهار روز بعد علائم بیماری بسیار شدید شد و دردهای زیادی به سراغم آمد و دوباره به بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) مراجعه و به مدت ۱۰ روز بستری شدم.
زارعی افزود: در نهایت برای من دارو تجویز کردند و گفتند به مدت ۱۴ روز باید در منزل بمانم که من هم طبق نظر پزشکان و کادر بهداشت و درمان این اقدام را انجام دادم و نکات بهداشتی را رعایت کردم.
وی ادامه داد: سعی کردم با افراد سر و کار نداشته باشم و در این مدت سعی کردم قرآن کریم و کتاب های حافظ، گلستان و بوستان را مطالعه کنم.
وی اضافه کرد: پس از گذشت ۱۴ روز به آزمایشگاه مراجعه کردم و تست کرونا دادم که پس از از چند روز به من اعلام شد تست شما منفی است و مشکلی از این بابت ندارید.
بهبود یافته کرونا گفت: اینکه سلامتی خود را به دست آوردم نتیجه زحمات و تلاش شبانه روزی اقوام، خانواده و کادر بهداشت و درمان بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) است که از همه آنان تشکر می کنم.
زارعی افزود: یکی از عواملی که به درمان من بسیار کمک کرد توجه به توصیه های مطرح شده از سوی رسانه ها و وزارت بهداشت بود.وی ادامه داد: بهترین و کارساز ترین روش برای مقابله با بیماری کرونا ماندن افراد در خانه ها است.

بیماری نخست، بیماری کرونا و سرانجام بهبودی
جمشید مجیدی پیرمرد ۸۵ ساله بواناتی که به بیماری کرونا مبتلا شده و در حال حاضر سلامت خود را بدست آورده است، گفت: بیش از یک ماه پیش در شهرستان بوانات(شمال فارس) به دلیل سرماخوردگی به مرکز بهداشت مراجعه کردم که در این مرکز به من اعلام شد دارای مشکل پروستات هستم و باید به مرکز استان یعنی شیراز مراجعه کنم.
وی افزود: به دلیل بعد مسافت موفق به رفتن به مرکز استان نشدم اما پس از یک هفته این بیماری به عفونت ریه تبدیل شد و به بیمارستان سعدی شیراز (شهید فقیهی)مراجعه کردم و در این بیمارستان بستری شدم.
وی ادامه داد: در حال بهبودی کامل بودم که به من اعلام شد مشکوک به داشتن بیماری کرونا هستم و به اجبار به بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) منتقل و یک شب در این بیمارستان بستری شدم و سپس به من اعلام شد مشکلی در این زمینه وجود ندارد و با توجه به منفی شدن تست کرونا مرخص هستید.
این بهبود یافته کرونا گفت: با توجه به اینکه حال من مساعد نبود دوباره در بیمارستان سعدی شیراز بستری شدم و پس از گذشت چند روز بازهم مرا به بیمارستان علی اصغر(ع) منتقل کردند که در این بیمارستان تست مجدد از من اخذ و اعلام شد نتیجه تست مثبت است یعنی در اصل نحوه ابتلا به این بیماری، انتقال اجباری قبلی به این بیمارستان بود.
مجیدی افزود: برای درمان بیماری کرونا در بیمارستانه ای حضرت علی اصغر(ع) و چمران‌ شیراز بستری بودم و سپس مرخص و درحال حاضر در قرنطینه خانگی هستم و بهبودی حاصل شده است.
وی ادامه داد: مردم برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا به توصیه کادر بهداشت و درمان توجه کنند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار