رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: ۸۳ نفر بیمار مشکوک و مثبت به کرونا در بیمارستان پیمانیه بستری هستند که ۹۰ درصد بیماران، وابسته به اکسیژن هستند.
کد خبر: ۸۷۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 17 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:اسماعیل رعیت دوست  اظهار داشت: متاسفانه حدود سه هفته است که تعداد مبتلایان به بیماری در جهرم مانند سایر نقاط کشور به شدت افزایش پیدا کرده است و تعداد موارد بستری هم بسیار زیاد شده است.

وی افزود: همین امروز در بازدیدی که از بخش‌های بیمارستان پیمانیه داشتم، ۸۳ نفر بیمار مشکوک و مثبت به کرونا در بخش بیماران کرونا و ۱۰ نفر هم در آی سی یو بستری بودند که ۹۰ درصد این بیماران وابسته به اکسیژن هستند.

رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم ضمن تقدیر و تشکر از همراهی خوب مردم، اصناف و ادارات در این چند روز گذشته، بیان داشت: اکنون قریب به ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و این همکاری باید باز هم بیشتر شود تا بتوانیم بر این ویروس غالب شویم و موارد ابتلا را کاهش دهیم.

رعیت دوست گفت: بیماری کووید 19 فعلاً درمانی ندارد و این ویروس هم قابل پیش‌بینی نیست و معلوم نیست چه مدت دیگر با آن درگیر باشیم بنابراین تنها راه مبارزه و مقابله با این ویروس رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک است.

وی ادامه داد: عدم شرکت در مجالس عروسی، عزا و دورهمی‌های شلوغ، بسیار بر پیشگیری و کاهش در ابتلا به این ویروس تاثیرگذار است و درخواست می‌کنیم مردم با رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌ها به سیستم درمان و بهداشت کمک کنند تا از استرس و خستگی کار درمان هم بکاهند.

رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم با اشاره به اینکه تا امروز 22 نفر از مبتلایان به کرونا در جهرم فوت شده‌اند، اظهار کرد: اکثر موارد فوتی، افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای مانند فشار خون، دیابت ، بیماری کلیوی بودند اما چند مورد هم افراد میانسال و فاقد بیماری زمینه‌ای داشتیم.

وی افزود: متاسفانه شاهد آمار بالایی هستیم که در مرحله اول کرونا نیز ‌چنین آماری نداشتیم حتی در موارد ابتلا، در زمان موج اول بیماری، حدود ۴ تا ۵ نفر در روز موارد مثبت وجود داشت اما الان این تعداد در روز به ۷۰ تا ۸۰ نفر هم رسیده است.

رعیت دوست با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم اخیرا در صحبت خود بر سلامت جامعه بسیار تاکید کردند، گفت: همه ما شهروندان نکات بهداشتی را بسیار و بیش از پیش رعایت کنیم و باید با همدلی و کمک همه مردم، این ویروس را شکست دهیم و ان‌شالله این بحران هم مانند سایر بحران‌ها پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری فارس، بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی جهرم تا چهارشنبه 25 تیرماه، تعداد کل موارد مثبت یک‌هزار و ۸۴۴ نفر گزارش شده است که تعداد کل مبتلایان در جهرم یک‌هزار و ۴۱۴ نفر، تعداد کل مبتلایان در شهرستان خفر۱۷۲ نفر، تعداد کل مبتلایان در بخش کردیان ۶۳ نفر، تعداد کل مبتلایان در بخش سیمکان ۳۳ نفر و تعداد کل مبتلایان غیر بومی 162 بوده است.

همچنین تعداد کل نمونه‌های گرفته شده در جهرم تا چهارشنبه، ۶ هزار و ۸۲۸ و تعداد کل بیماران بهبود یافته و از قرنطینه خارج شده یک‌هزار و ۳۱۴ نفر و تعداد کل مبتلایان در قرنطینه ۵۲۸ نفر اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار