هاشمی افزود: متصدیان واحدهای صنفی باید حتما از ماسک استفاده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۷۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 19 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید محمود هاشمی افزود: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در قالب بخشنامه ای لزوم استفاده از ماسک را به تمام اتحادیه های صنفی یادآور شدیم.
وی ادامه داد: همچنین براساس دستورالعمل این ستاد، بحث نظارت بر اصناف بر عهده اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف گذاشته شده که با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط، نظارت بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی از امروز تشدید می شود.
رییس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: اتحادیه های صنفی شهرستان شیراز در موج اول کرونا نشان دادند که سلامت شهروندان از کسب درآمد برای آنان مهمتر است و پیش از اعلام ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی کردند که مورد تحسین افکار عمومی و مدیران استان قرار گرفتند.
هاشمی افزود: امروز نیز انتظار است که همانند موج اول کرونا اصناف با جدیت تمام پرونکل های بهداشتی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: متصدیان واحدهای صنفی باید حتما از ماسک استفاده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
رییس اتاق اصناف مرکز فارس گفت: اتحادیه های صنفی گستردگی و شرایط خاص خود را دارند و تا به امروز در رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی عمل کردند که یقینا از امروز به بعد نیز بیش از گذشته پروتکل ها را رعایت خواهند کرد.
هاشمی افزود: از پاساژها و مجتمع های تجاری در بخشنامه ای که هفته گذشته به آنان ارسال شد درخواست کردیم علاوه بر استفاده واحدهای صنفی از ماسک، مردم نیز هنگام ورود به این مراکز از ماسک استفاده کنند و در صورت نداشتن ماسک، آدرس محل عرضه ماسک را در ورودی نصب تا مردم با مراجعه به آنجا ماسک را تهیه کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و به طور مداوم کار ضدعفونی را انجام می دهند.
رییس اتاق اصناف مرکز فارس با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان و همکاران صنفی برای ما مهم است، گفت: باید از ورود مشتریان بدون ماسک به مکان های تجاری و واحدهای صنفی جلوگیری شود.
هاشمی در ادامه به مصوبه هیات مدیره میدان تره بار شیراز اشاره کرد و افزود: تمام غرفه داران، پرسنل و کارگران عزیز شاغل در میدان تره بار شیراز ملزم به استفاده از ماسک شدند و از ورود افراد بدون ماسک به این مکان ممانعت می شود.
وی ادامه داد: اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا در اولویت اتاق اصناف مرکز فارس قرار دارد و براساس مصوبه های این ستاد اقدامات اجرایی را دنبال می کنند.
رییس اتاق اصناف مرکز فارس همچنین با اشاره به ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزا، عقد و عروسی از سوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: مردم با این ممنوعیت ها نباید انتظار داشته باشند که تالارها بخواهند مصوبات را زیرپا بگذارند، ممنوعیت برگزاری مراسم به نفع خود مردم است.

سخنگوی وزارت بهداشت کشورمان بیست و هشتم تیر ۹۹ اعلام کرد:‌ استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

دکتر سیماسادات لاری افزود: از دیروز تا ۲۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که یک هزار و ۲۹۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۱ هزار و ۶۰۶ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۹۷۹ نفر رسید.

برچسب ها: کرونا ، اصناف ، ماسک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار