رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با توجه به اینکه واکسن آسترازنکا از واکسن‌های مورد تأیید این کشورها است، جهرمی‌هایی که قصد عزیمت به کشورهای حوزه خلیج فارس را دارند برای دریافت واکسن ابتدا با مراجعه به فرمانداری ویژه جهرم نام‌نویسی کنند و بعد از نام‌نویسی، برای دریافت این واکسن به پایگاه واکسیناسیون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۷۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 06 July 2021

تابناک فارس هب نقل از شبستان: محمد رحمانیان در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا افزود: در بیماریابی که توسط تیم رهگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در چند روز اخیر انجام شده است، بانک‌ها از مکان‌های بسیار آلوده برای ابتلای بیماری در سطح شهر بوده است و موارد مثبت بیماری در کارکنان بانک‌ها بالا گزارش شده است.

وی اظهار کرد: برخی از مراجعین به بانک‌ها در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سهل‌انگاری می‌کنند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نوجوانان و جوانان در سطح شهر کمتر شده است.

وی با بیان اینکه امروز چهاردهم تیرماه ۱۰۱ مورد مثبت ابتلا به کرونا توسط آزمایشگاه کووید ۱۹ گزارش شده است، ابراز کرد: افزایش روز به روز مبتلایان و بالا رفتن بیماران بستری، قطعاً در هفته‌های آتی ما را در وضعیت بغرنج قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه با وجود خاموشی پارک‌ها اما همچنان شاهد تجمع افراد هستیم، بیان کرد: متأسفانه شیوه‌نامه بهداشتی در تعدادی از روستاهای شهرستان رعایت نمی‌شود و به دلیل افزایش آمار مبتلایان در روستای موسویه تیم ثابت نمونه‌گیری و غربالگری مستقر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون گروه سنی بالای ۷۰ سال برای واکسیناسیون فراخوان شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر در شهرستان واکسینه شده‌اند و تا واکسیناسیون به صورت جمعی انجام نشود همچنان خطر مردم را تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: افزایش بستری بیماران مبتلا در بیمارستان بسیار نگران کننده است و ممکن است با کمبود تخت مواجه شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم درباره واکسیناسیون جهرمی‌های مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس نیز گفت: طبق قانون کشورهای حوزه خلیج فارس افرادی که وارد این کشورها می‌شوند باید علیه بیماری کرونا واکسینه شده باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه واکسن آسترازنکا از واکسن‌های مورد تأیید این کشورها است، جهرمی‌هایی که قصد عزیمت به کشورهای حوزه خلیج فارس را دارند برای دریافت واکسن ابتدا با مراجعه به فرمانداری ویژه جهرم نام‌نویسی کنند و بعد از نام‌نویسی، برای دریافت این واکسن به پایگاه واکسیناسیون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم مراجعه کنند.

جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: جهرم ، کرونا ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار