استاندار فارس گفت: تقابل بین مسئولان را بسیار مخرب و آسیب زا دانست و گفت: اعضای شورا باید بکوشند تا از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعت و همه تشکل‌های مدنی، فرهنگی، حرفه‌ای و صنفی استفاده کنند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
کد خبر: ۹۸۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 04 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عنایت‌الله رحیمی، در دیدار با منتخبان شورای ششم شهر شیراز، یکی از رموز موفقیت و بالندگی شوراها را حفاظت تمام اعضا از این نهاد دانست و افزود: باید با بررسی تصمیمات و اقدامات گذشتگان تلاش شود تا وضعیت اداره شهر بهبود یابد.
وی ادامه داد: بهبود شرایط نیازمند الزاماتی است که باید رعایت شود که یکی از شرایط اساسی آن این است که خود را به معنای واقعی کلمه خادم مردم و مردم را ولی نعمت خود بدانیم و این موضوع را در عمل نیز نشان دهیم.
او اظهار داشت: شیراز دارای نقش‌های جهانی، ملی، منطقه ای و محلی است و اولویت شورای شهر هم باید این باشد که فشار را از روی شهرداری بکاهد تا با ایفای نقش جهانی، فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به دنیا بشناساند و با فعال کردن دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی پارلمان محلی ارتباطات بین‌المللی شهر شیراز را فعال کند.
استاندار فارس افزود: استان فارس و شهر شیراز در سطح ملی به عنوان شناسنامه کشورمان در ابعاد تاریخی، ادبی و فرهنگی مطرح هستند و در سطح منطقه‌ای نیز نقش شیراز خدمات رسانی به جنوب کشور است که در این راستا باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.
رحیمی ادامه داد: شهرداری شیراز باید در بُعد محلی طرح مدون و منسجمی برای ارائه خدمات به شهروندان داشته باشد و برگرفته از طرح‌های تفصیلی، راهبردی و جامع یک برنامه کامل و کارشناسانه برای شیراز تهیه و طرح‌های قبلی نیز بررسی و با توجه به نیازهای روز، به هنگام شود.
وی تصریح کرد: اعضای شورای شهر نیز باید شناخت خود را از وظایف شورا و شهرداری تکمیل کنند و الزامات قانونی اداره شهر را به خوبی مورد بررسی قرار دهند.
او اظهار داشت: تسلط بر قانون یکی از رموز موفقیت اعضای شورا خواهد بود و اعضای شورا با تسلط بر مقررات استخدامی، اداری و مالی دچار تصمیمات خارج از قانون نخواهند شد.
استاندار فارس، یکی از اشکالات اداره شهر را ساختار و فرایندهای شهرداری دانست و گفت: ضرورت دارد که این ساختارها و فرایندها اصلاح و شفاف سازی شوند و چرا که فرایندها روشن و ساده امکان لغزش و انحراف را کاهش می‌دهد و شناخت مردم نسبت به آنها نیز آسان تر خواهد بود.
وی، با اشاره به اهمیت نقش نیروی انسانی در شهرداری گفت: دخل و تصرف در نیروی انسانی شهرداری در اختیار شورای شهر نیست اما هدفگذاری باید به گونه‌ای باشد که به مدیریت مطلوب در بخش نیروی انسانی دست پیدا کنیم.
استاندار فارس اضافه کرد: هم‌اینک با انباشت نیروی انسانی غیرمتخصص و ناکارآمد در شهرداری مواجه هستیم و ارتباط قلبی و دوستانه با حفظ اقتدار مدیران شهری با کارکنان شهرداری می‌تواند مدیریت شهری را در استفاده از سرمایه انسانی شهرداری موفق کند.
رحیمی افزود: طی این مدت حداکثرهمکاری را با شورای شهر شیراز داشته‌ایم و از همه ظرفیت‌های قانونی برای تعامل و همراهی با شورا استفاده شده است و به عنوان استاندار فارس و خادم مردم در خدمت شورای جدید نیز خواهم بود.
وی، یکی از وظایف خطیر، حساس و مهم شورای شهر را انتخاب شهردار دانست و گفت: شورا باید فردی جامع الاطراف، دارای شناخت مناسب از شهر، مسلط بر قوانین و مقررات، آشنا با مباحث فنی و هماهنگ با دیدگاه‌های شورا را به عنوان شهردار برگزیند.
او ادامه داد: اعضای شورا باید پاسخگوی عملکرد و تصمیمات خودشان باشند و ضمن آسیب شناسی عملکرد گذشتگان برای جلوگیری از تکرار آن، کارهای خوب گذشتگان را نیز با کیفیت و سرعت بیشتر دنبال کنند.
وی، تقابل بین مسئولان را بسیار مخرب و آسیب زا دانست و گفت: اعضای شورا باید بکوشند تا از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعت و همه تشکل‌های مدنی، فرهنگی، حرفه‌ای و صنفی استفاده کنند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
وی افزود: امروز مردم خواهان اصلاح امور و حرکت به سمت شرایط مطلوب هستند و در تصمیم گیری ها نیز بنا نیست تصمیمات ما به جز در موارد امنیتی، محرمانه باشد و مردم از آن مطلع نشوند.
رحیمی گفت: اگر ایرادی به تصمیمات ما وارد است مردم باید بتوانند انتقاد کنند تا تصمیمات خود را اصلاح کنیم و یا حداقل آنها را مجددا مرتکب نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار