مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: پس از شناسایی واحد‌های تعطیل و احصای مشکلات آن‌ها، با برنامه‌هایی نظیر ارجاع مشکلات این واحد‌ها به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رفع مشکلات بانکی، بیمه و مالیاتی، معرفی به بانک‌ها جهت اختصاص تسهیلات بانکی و ورود سرمایه گذار جدید ۱۱۵ واحد احیا و به چرخه تولید بازگشتند.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 29 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جلسه با مدیران شهرک‌های صنعتی سراسر استان فارس گفت: برای ایجاد و راه‌اندازی این واحد‌ها ۱۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و با فعالیت آن‌ها ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

او همچنین از انعقاد ۲۳۷ قراردادجدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در قالب این قرارداد‌ها افرون بر ۵۲ هکتار زمین واگذار شده است.

فتوحی با بیان اینکه در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی دربسترسازی به منظور استقرار واحد‌های تولیدی و صنعتی ایفا کرده است گفت: در حال حاضراز بیش از ۷ هزار هکتار اراضی در اختیار این شهرک ۵۳۰۰ هکتار آن عملیاتی شده است.

او افزود: در حال حاضر ۷۳۳۰ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد ۳۳۶۰ واحد تولیدی موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده اند و برای بیش از ۳۸ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: در راستای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران -در زمینه مانع زدایی و پشتیبانی از تولید علاوه بر تقویت و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، رفع موانع و مشکلات واحد‌های صنعتی راکد با هدف راه اندازی مجدد و احیای آن‌ها در اولویت ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت.

او بیان کرد: پس از شناسایی واحد‌های تعطیل و احصای مشکلات آن‌ها، با برنامه‌هایی نظیر ارجاع مشکلات این واحد‌ها به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رفع مشکلات بانکی، بیمه و مالیاتی، معرفی به بانک‌ها جهت اختصاص تسهیلات بانکی و ورود سرمایه گذار جدید ۱۱۵ واحد احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

او حفظ سرمایه‌ها و سوق دادن آن در مسیر رونق تولید و اشتغال، راه اندازی در مدت زمان کوتاه، استفاده بهینه از امکانات و سرمایه‌ها و کمک به تولید محصولات صادرات محور از مهمترین نتایج مثبت راه اندازی مجدد واحد‌های تولیدی برشمرد.

فتوحی اضافه کرد: اجرای طرح کلینیک صنعت با هدف شناسایی و احصای مشکلات و نیز ارائه بهترین روش‌ها و راهکار‌ها برای فعالیت مجدد واحد واحد‌های تعطیل که توسط اساتید مجرب دانشگاهی و نخبگان صنعتی انجام می‌شود، از برنامه‌های موفقی است که ثمره آن، چرخیدن دوباره چرخ‌های صنعت خواهد بود.

او خواستار رصد و پایش روزانه واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی توسط مدیران شهرک‌ها شد و گفت:مدیران شهرک‌ها باید موارد و مشکلات واحد‌ها را بصورت روزانه احصا و تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات داشته باشند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۹۰۰ واحد صنعتی پایش شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار