نماینده مردم شیراز گفت: این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که چه افراد یا گروه هایی در تلاطمات بازار ارز و تشدید فضاسازی ها دخیل هستند، قطعا تأثیر جوسازی ها در تشدید تلاطم بازار ارز غیرقابل انکار است، از این رو نهادهای امنیتی باید به کمک بانک مرکزی آمده و با دلالان و برهم زنندگان بازار ارز برخورد کنند.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 26 September 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بخشنامه اخیر بانک مرکزی برای مقابله با اعلام قیمت های نامتعارف در بازار ارز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس این بخشنامه، اعلام قیمت‌های نامتعارف، ایجاد جو روانی نامطلوب و التهاب در بازار ارز جرم محسوب می شود.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جو روانی یکی از مشکلات کنونی بازار ارز است، درست است که بازار با مسائلی مانند کمبود ارز یا برخی اعمال برخی سیاست ها مواجه بوده، اما تأثیر جو و تحرکات روانی در بازار ارز بسیار زیاد و برجسته است.
 
وی گفت: در شرایط کنونی فضاسازی برخی از جریان ها و سایت ها در بازار ارز موجب شده که تقاضا برای خرید ارز در کشور با هدف حفظ ارزش سرمایه ها بالا برود، از این رو بانک مرکزی باید با این جوسازی و فضاسازی ها برخورد جدی کند.
 
قادری ادامه داد: از طرفی این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که چه افراد یا گروه هایی در تلاطمات بازار ارز و تشدید فضاسازی ها دخیل هستند، قطعا تأثیر جوسازی ها در تشدید تلاطم بازار ارز غیرقابل انکار است، از این رو نهادهای امنیتی باید به کمک بانک مرکزی آمده و با دلالان و برهم زنندگان بازار ارز برخورد کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ارز یک متغیر کلیدی در اقتصاد کشور محسوب می شود، حال کشورهای دیگر حتی در شرایط عادی نیز اجازه نمی دهند که افراد با رویکرد سرمایه ای، اقدام به خرید ارز کنند.
برچسب ها: قادری ، بازار ، ارز ، اقتصادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار