سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه موضع ایران اصولی است و در حوزه عمل تاکنون تفاوتی بین دولت بایدن و ترامپ در ارتباط با موضوع برجام و رفع تحریم ها مشاهده نکرده ایم، تاکید کرد: در سیاست آمریکا در مورد ایران هیچ تغییری صورت نگرفته است و همانطور که گفتم در حوزه عمل تفاوتی بین بایدن و ترامپ تا به امروز وجود نداشته است و چه بسا در برخی حوزه ها مسیری که دولت جدید آمریکا طی می کند بدتر از دولت قبلی است.
کد خبر: ۹۴۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 01 March 2021
به گزارش تابناک فارس: سعید خطیب‌زاده ادامه داد: چنانکه امروز آمریکا خودش در صدور برخی از قطعنامه ها علیه ایران پیش قدم می شود و آنها به اشتباه تصور می کنند که چند جانبه گرایی یعنی دور هم جمع شدن برای توطئه.
 
این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: مادامی که آمریکایی ها از این اشکال شناختی فاصله نگیرند همچنان دچار اشتباه محاسباتی خواهند شد.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در حل مسائل باید نگاه به داخل باشد و هر گاه نگاه به خارج بوده مشکلات دو برابر بوده است ادامه داد: ایران نه تنها مسیر دیپلماسی را باز کرده بلکه مسیر آن را روشن کرده است. ما سه قدم ساده را برای آنها اعلام کرده ایم. اعلام برگشت به تعهداتی که داده اند، برداشتن موثر تحریم ها و اینکه بعد از این اقدامات می توانند به میز برجام بازگردند.

خطیب زاده ادامه داد: این مسیر برعکس نیست، آنها نمی توانند مسیر فشار حداکثری را حفظ کنند و همان گردن کشی های دولت سابق آمریکا را با شکل و شمایل دیگری ادامه دهند و بعد پشت میز بنشینند و دوباره بخواهند همه چیز را از اول شروع کنند. مسیری که ما گفته ایم کاملا روشن و مشخص است و احتیاجی به نشستن پشت درهای بسته نیست.

وی ادامه داد: تاکنون دولت آمریکا نه تنها مسیر خودش را در برابر ایران اصلاح نکرده بلکه متاسفانه به نظر می رسد که آنها در پی ایجاد مسیرهایی هستند که به زعم خودشان فشار علیه ایران را افزایش دهند.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران بر موضوع اقدام در مقابل اقدام تاکید کرده و این پاسخ ماست در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: ما هیچ گفت وگوی دو جانبه ای با آمریکا نداریم و تا زمانی که آمریکا مسیر غلط خود را اصلاح نکند تغییری در سیاست های ایران ایجاد نمی شود. تا امروز نزدیک به دو ماه از آغاز کار دولت جدید آمریکا گذشته است و دولت بایدن رسما بازگشت به تعهدات خود را حتی در کلام نیز اعلام نکرده است. در حالیکه آنها در کارزار انتخاباتی خود صحبت دیگری می کردند ولی اکنون در عمل با رفتار دیگری روبرو هستیم.

وی ادامه داد: حرف هایی این طرف و آن طرف به صورت پراکنده مطرح شده و به گوش ما نیز رسیده است ولی مبنای ما عمل است نه حرف و ما سیاست های خودمان را بر اساس حرف ها و اظهار نظرها تنظیم نخواهیم کرد.

برچسب ها: بایدن ، امریکا ، برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار